Hroší kůže Miroslava Váni

24. 11. 2014 9:05:29
Váhal jsem, jestli se ještě někdy budu vyjadřovat k osobě pana exposlance a krajského předsedy ČSSD. Myslel jsem, že to již nebude potřeba, protože skončil v propadlišti politických dějin. Ale po tom, co jsem si přečetl rozhovor s ním, mi to nedalo a dovolím si zrekapitulovat jeho výroky za poslední rok, ať si každý udělá obrázek sám.

Po prohraných volbách do Poslanecké sněmovny na podzim minulého roku nám Miroslav Váňa sdělil: „ V životě nejsou jenom výhry, člověka mohou potkat daleko horší věci, než je politická prohra. Neříká se mi lehce, že jsem prohrál, ale takový je život. Každý výsledek voleb je vzkaz od voličů. Nikdo z nás nežije ve vzduchoprázdnu, ani já ani volič. Voliči mi vystavili vysvědčení, které musím respektovat. Mohu si poplakat, ale to je tak všechno. “

Dlouho to netrvalo a pan Váňa se oklepal. Sice nedostal podporu od voličů, ale pravděpodobně ji stále má mezi částí spolustraníků v pardubické ČSSD, protože nadále zůstává krajským předsedou této strany. Proto se odhodlal ke kandidatuře na starostu na malou radnici na Dubina v komunálních volbách, i když rozumným spolustraníkům muselo být jasné, že to nedopadne dobře. Před těmito volbami nám sděluje: „Komunální volby beru jako lakmusový papírek toho, jak mě voliči vnímají. Pokud se rozhodnou, že nemám na radnici co dělat, a neuspěju, budu z toho muset vyvodit důsledky.“

Jak volby na Dubině dopadly? I přes masivní reklamní kampaň se Miroslav Váňa z prvního místa na kandidátce nedostal ani do zastupitelstva Městského obvodu Pardubice III.

A jaké z toho vyvodil důsledky? Nyní jsme se mohli dočíst, jak bude dál pokračovat jeho politická kariéra, v Pardubickém deníku říká: „Nevnímám ten výsledek jako svou prohru. Při předvolebním setkávání s voliči jsem až na výjimky nezaznamenal žádnou otevřenou kritiku mé osoby. Snad jedině na mou hmotnost, kdy mi lidé vyčítali, že jsem za ty roky v politice hodně ztloustl. V tomto případě jsem jim musel dát za pravdu.“ A pokračuje: „Volby pro mě byly impulsem, že ještě nepatřím do starého železa nebo na politické smetiště dějin. Určitě mám v plánu účastnit se dalších voleb do Poslanecké sněmovny.“

To je obdivuhodná sebereflexe! Pan Váňa asi znovu nepochopil vzkaz od voličů. Chce ho slyšet ještě potřetí?

Opravdu se dočkáme, i přes minulé skandály a osobní volební prohry, další kandidatury pana Váni ve volbách? Uznávám, že je záležitost krajské ČSSD, koho postaví na kandidátku do příštích voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Věřím ale, že tato strana pečlivě vyhodnotí volební výsledky svého krajského předsedy, když už toho není schopen on sám.

Miniaplikace

Autor: Vít Ulrych | pondělí 24.11.2014 9:05 | karma článku: 18.94 | přečteno: 1024x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Pardubice

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Počet článků 38 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1184

Jsem lékař - onkolog, radní Statutárního města Pardubice.

www.vitulrych.cz

https://twitter.com/vitulrych https://www.facebook.com/vitekulrych

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...