Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F62r58a69n97t87i96š58e92k 13K21š68í79r 2939336965

Pokud jsem vlastníkem svého těla, mohu uzavřít smlouvu se specializovanou firmou na mé usmrcení.   Všichni, kteří mě v tom chtějí bránit nějakým etatistickým pravidlem říkají, že jsou spoluvlastníky mého těla, což je v přímém rozporu s přirozenými právy člověka.  Ani mě to nepřekvapuje, protože současný systém je právě založen na pošlapávání přirozeného práva.

0/−1
7.4.2014 20:46
Foto

V36í43t 34U36l59r91y47c22h 2672865473223

Necitim se byt spoluvlastnikem Vaseho tela....kazdy na to muze mit jiny nazor, ale myslim, ze obchod s lidskou smrti do civilizovane spolecnosti nepatri...

+1/0
7.4.2014 23:16

M91a36r48t75i47n97a 93T33r82o42j58a90n64o16v33á 5493798775

Já myslím, že zacházet dle libosti s vlastním tělem vám nikdo nebrání. Odpůrci eutanázie (nebo alespoň někteří z nich) spíše chtějí bránit ostatním, aby zacházeli s vaším tělem, ať už jsou to specializované firmy, které na tom vydělávají, anebo třeba krkaví příbuzní.

0/0
8.4.2014 8:56

T75o44m79á68š 12K43y64s67e55l20a 2259461117204

Váš příspěvek je politický. V žádném případě to není pohled lékaře, pohled odborníka, pohled humání.To co jste napsal, je váš názor, je legitimní jej vyslovit. Zrovna tak je legitimní vyslovit názor opačný. A věřte, že pohled na starce, který vás denně prosí o injekci, podobnou té kterou uspal veterinář jeho psa, a kterou mu nemůžete sjednat s odborným lékařem, je tristní. Pseudohumanitní názory některých lékařů a některých církevních fanatiků, jsou v důsledku stejné. Bohužel, ty názory z lékařského prostředí jsou o to falešnější, že nejsou vedeny silou jakési víry či učení, nebo přesvědčení, ale jsou vedeny převážně farmaceutickou loby. Čím déle bude umírající trpět nezměrné bolesti, tím déle jej lékaři vašeho smýšlení, budou nesmyslně držet při životě. Čím déle, tím více "léků", které již nemohou nic vyléčit. Ale tím více peněz do kapes těchto "lékařů". Uvědomte si že porušujete Hippokratovu přísahu.V tomto bodě: "Vystříhám se všeho, co by bylo ke škodě a co by nebylo správné." A v tomto jste ji porušili již před mnoha lety a také s tím nemáte problémy. " Žádné ženě nedám prostředek k vyhnání plodu."

Tedy ptám se je skutečně eutanazie nehumání? Odpovědět si musí každý sám. Proč myslíte našel pan Hrabal tu síliu letět z okna nemocničního pokoje? Proč našel pan Brodský tu ohromnou odvahu obrátit zbraň proti sobě? A stovky jiných, méně známých osob a osobností? Protože pseudohumanisté nechtěli slyšet jejich volání po ukončení. Neslyšli jejich prosby.

Hlavně že to sype. A to je ta neoddiskutovatelná špatnost vašeho přístupu k svobodné volbě.

+2/−1
7.4.2014 20:21
Foto

V50í84t 66U66l63r45y31c80h 2982985233923

Najdete si cas projit me prispevky v teto diskuzi, pak najdete i to, ze lekar musi umet lecbu i ukoncit, pokud by mela pacientovi ublizovat, takze Vas vypad vuci me je zbytecny. Eutanazie je o necem jinem. Jiste, odpovedet si musi kazdy sam...a proto je diskuze k tomuto tematu tak bohata. Ja jen vyslovil svuj nazor, jako lekare i jako politika....v tom mate pravdu...ale do politiky jsem vstoupil proto, ze nechci, aby to bylo sproste slovo, chtel bych ji delat poctive....a urcite ne kvuli penezum....

0/0
7.4.2014 23:23

T84o42m70á53š 68K96y41s88e20l13a 2419321337144

Nenapadám vás. Neznám vás a nmůžu vás soudit. Jenom mám ten názor na možnost eutanazie zcela opačný.

Vydím jakýsi rozpor ve vašich rčeních. Na jedné straně "nevraždit" , řečeno úhlem pohledu odpůrců eutanazie. Na druhou stranu tvrdíte, že lékař musí umět léčbu i ukončit, pokud by měla pacientovi ubližovat. Nevysvětlil jste jak ukončit. Přestat s léčbou kdy? Kdo rozhodne za mě, že mě přestane léčit? Není lepší když se rozhodnu já, sám za sebe?

0/0
8.4.2014 8:05

M20i79l52a83n 18R46a40d48e50k 3797486661851

neni to normalni motiv, ale na druhe strane, je to - byl - jeji zivot a kdo ma pravo ji a komukoliv do toho kafrat?

0/0
7.4.2014 19:10
Foto

V44í56t 93U44l80r54y18c58h 2322955123513

Dekuji za Vas nazor, duvod " kafrani" je v mych ostatnich prispevcich v teto diskuzi...

0/0
7.4.2014 23:25
Foto

K27a14r21e98l 46B53o43h42á58č35e50k 1381257906764

Ten nadpis je čirá demagogie :)

+2/−2
7.4.2014 18:53
Foto

V62í46t 91U90l14r11y21c96h 2422265673593

Tak, jako demagogii bych to nenazval....jen se ridim pravidly blogu. Jinde je clanek zverejnen pod nadpisem Eutanazie? Ne!!!

+1/0
7.4.2014 23:13
Foto

K77a24r55e87l 82B50o42h89á41č28e48k 1131357156344

Vcelku jedno, jak bys to nazval :) Já jen napsal, co to reálně...je :)

Wiki říká mimo jiné:"Místo věcného zdůvodňování působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží polopravdy, překroucené argumenty,logické klamy, falešné sliby, vyvolávání strachu a podobně."

Slovo stáří ve spojení se slovem vražda, umocněné nábojem vlastního rozhodnutí...působí na emoce...což by samo o sobě nebylo špatné, kdybys dopředu nevěděl, že v daném případě se nejedná o vraždu, ale o v místě legální akt :) Tedy jsi pro působení na emoce použil, budu li v hodnocení asertivní...klam :)

Btw...silně pochybuji, že někde v pravidlech blogu najdu jako jedno z pravidel, že nadpis blogu má být demagogický :)

0/0
8.4.2014 7:16

Z36d18e16n65a 29K89o77č55í 6225408151966

Eutanázie ačkoliv není uzákoněná, je lékaři ve špitálech do určité míry aplikována.  Vy o tom nevíte ? ?

+1/−1
7.4.2014 16:21
Foto

V49í16t 16U78l82r77y92c64h 2272135473663

Aktivni by nemela byt aplikovana. Pokud o necem takovem vite, bezte na policii, protoze je to trestne!

+2/0
7.4.2014 18:25

Z87d81e10n44a 43K96o87č64í 6975768841886

Nevím, co je to aktivní a co pasivní. Když doktoři vidí, že člověk půl hodiny nedýchal, leží 3 měsíce bez reakce ...... a pak dokažte, že byl odpojen, aby se uvolnilo místo na intenzivce :-P

0/0
8.4.2014 7:32
Foto

P36a59v48e69l 10P67e43c57h 9778521926837

Důvod se může zdát divný, ale z druhého pohledu, proč ne? Měla mnoho různých nemocí srdce i plic, jak se dá v jejím věku očekávat. Ostatní i "stáří" je stále ještě nevyléčitelná smrtelná nemoc! Pokud měla (domýšlím si) po bohatém životu plném dobrodružství i lidí jít do domova důchodců, kde by byla sama a měla jenom televizi, počítač a třeba skype na rozhovory s příbuznými, umím si představit, že uvedla tento důvod.

Ale vy lidumilové to berete za špatný konec. Nebyl to důvod zemřít, ale především důvod přestat bojovat se stářím, důvod přestat se snažit žít. Neměli byste jim tedy bránit v přání zemřít, ale především se starat o to, aby si přáli žít.

+4/0
7.4.2014 16:09
Foto

V34í49t 64U34l42r49y16c32h 2702485763463

Pouziji Vasi posledni vetu: " Neměli byste jim tedy bránit v přání zemřít, ale především se starat o to, aby si přáli žít." O tom prece v uvodu clanku pisu....

0/0
7.4.2014 18:27

M88i42r22e24k 51K49o98v72a30c27i52k 5321381321647

Euthanázie v našem kulturním okruhu nemá místo - zabít druhého (byť v touze mu pomoci od utrpení) nebo mu k tomu dopomáhat je prostě v našich končinách nenormální... To, že jsme tuhle zeď překročili může skončit tím, že se tu za dvacet let budeme bavit o tom, kde je hranice postižení, kdy lze člověka "uspat" i bez jeho souhlasu...

+4/−1
7.4.2014 15:51

B58o68h88u88m45í88r 25Š19i93m41e62k 3321580694614

Právo zabít druhého člověka z hlediska legislativy zatím nemáme. A je to dobře.

Pravo zabít druhého člověka z hlediska práva přirozeného máme jen v krajních, vyjímečných situacích, které nelze zahrnout do zákonů. Podmínkou takového usmrcení druhého člověka je hluboká úcta a láska k tomuto člověku s hlubokou empatií a s jeho souhlasem. Tyto situace však nelze solidní legislativou definovat. Ani nás k tomu nesmí nikdo nutit.

+1/0
7.4.2014 16:17

M27i86r82e12k 79K66o55v28a15c38i53k 5301621171957

Myslím, že jste to velmi dobře doplnil a upřesnil, díky.

0/0
7.4.2014 16:28

M42i94c19h83a57l 63K80r58e41j56č72í 1336280821873

No a proč bychom se o tom bavit neměli?

0/0
7.4.2014 17:05
Foto

V26í49t 12U68l10r64y49c36h 2512975133503

Souhlasim. Ono se to totiz jiz deje. Nezapomenu, jak pri akci " Dekujeme odchazime" tehdejsi ministr Heger v nastvane reakci na pripadnou stavku neonatologu zminil, ze by se mela zvysit hranice porodni vahy u nedonosenych deti, ze nema smysl ty mensi zachranovat. Takze abychom se nedockali neceho podobneho. Ty nad 90 utratime....

0/0
7.4.2014 18:29

T83o60m91á68š 61K12y96s98e66l23a 2739211977454

Dovolím si nesouhlasit. Ještě nedávno bylo trestné být gaya říkalo se jim buzny. Pak to bylo sice povoleno, ale stále byli na okraji společnosti. Dnes jsou celkem normálně přijímáni společností. Je to vývoj. A ten se nezastaví.

0/0
7.4.2014 20:33
Foto

V37l50a54d16i42m36í45r 27K21r13o27u93p16a 8407918681662

Vidíte, a ono by stačilo, kdyby z řekněme dvaceti metrového úseku Nuselského mostu odstranili ochranné zábradlí, a dole jasně označili doskočiště...

+1/−2
7.4.2014 15:45

T85o54m22á96š 97K49y87s21e31l31a 2829301127754

Taky se divím, že záchranáři riskují svůj život a zdraví, když se ti na "plotě" rozhodli, ať letí.

0/0
7.4.2014 20:36
Foto

V89l69a63d36i97m80í45r 64K75r15o65u48p87a 8517678941652

No, víte, ono jde nejen o ty na plotě, a i o ty, co chodí dole pod tím mostem. A ti by k úrazu přijít neměli...

0/0
8.4.2014 10:21

R16a97d56e86k 66S84k47ř39i11v66a94n 9214155611953

Eutanazie a asistovaná sebevražda. To jsou témata, která vždy vyvolají prudkou diskuzi, možná i proto, že se intimně dotýkají tématu smrti, což pro lidstvo odedávna představuje obrovskou neznámou. 

Jsem přesvědčený, že tohle téma nenabízí žádnou uspokojivou odpověď. Neexistuje tady žádné ideální rozhodnutí zda ano, či ne, protože zde pracujeme s extrémně subjektivními pojmy jako "správné / špatné", "důstojné / nedůstojné" a podobně. 

Dočetl jsem se zde o případech kdy lidé umírali v obrovských bolestech, přestože podle Vašich slov existuje mnoho léků, které tomu mohly zabránit. To mi přijde jako nekonečně závažnější problém. Porovnáváme tady totiž skutečné prokazatelné utrpení proti jediné obrovské filosofické záhadě, kterou je smrt.

Shodneme se nicméně v tom, že je tragické, když člověk cítí potřebu zemřít přestože není fyzicky nemocný.

+3/0
7.4.2014 14:49

J18a36r36o33s52l14a92v 86T31a31c78h17o40v59s60k45y 2522350644750

A co je na tom tak spatneho ? Kdo mi ulozil povinnost byt tu, dokud spontalne nezhebnu ? Proc bych si o svem zivote nemohl rozhodnout sam ?

+1/−2
7.4.2014 15:08

R32a55d88e33k 84S25k96ř96i23v49a52n 9694525691393

Promiňte, ale buď jste vůbec nepochopil co jsem napsal, nebo jsem to napsal špatně. Vzhledem k tomu, že jsem se opravdu snažil vyjádřit se srozumitelně tak doufám spíše v to první. Ale protože ta druhá možnost je také ve hře tak bych Vás rád poprosil o vysvětlení. Z čeho soudíte, že považuji něco za něco špatného, kde v mém textu nacházíte zmínku o tom, že máme povinnost tu být, jak jste přišel na to, že jsem proti tomu aby si člověk rozhodoval o svém životě sám? 

Jsem přesvědčený, že nic z toho můj text ani náznakem neobsahuje, ale možná se zásadně pletu.

0/0
7.4.2014 15:34

J61a24r43o52s61l23a20v 35T65a87c77h17o78v50s30k51y 2842500844730

Napsal jste to dobre, jen ja jsem to precetl prilis zbezne. Jen jsem chtel ukazat na to, ze clovek je svobodny a muze si zvolit i okamzik, misto a zpusob sve smrti. A muze si to, na vlastni zodpovednost, zvolit i blbe.

0/0
7.4.2014 15:43

B62o47h12u48m36í16r 95Š72i81m77e18k 3631700294974

Člověk chce zemřít, když je v depresi, protože není řádně léčen, když trpí nesnesitelnou bolestí, protože není řádně léčen, když není ukotven v životě, vztah s nejbližšími má narušen a nemá žádnou životní náplň.

Vzít život sobě nebo druhému člověku ohrožuje náš život věčný. Kdo by na to věřil, že?

Svůj život jsme museli přijmout, o něj jsme se nezasloužili. Ale jinak si myslíme, že život svůj máme jen ve svých rukou. A tak jej můžeme i ukončit. My jsme pánem nad okolní přírodou, my jsme často pánem nad okolními lidmi, proč bychom neměli být i pánem nad svým životem?

+1/0
7.4.2014 16:05
Foto

V31í19t 82U13l62r21y30c33h 2452165183273

Naprosto s Vami souhlasim pane Skrivane a dekuji za doplneni.

0/0
7.4.2014 18:31

M55i92c96h66a29l 67K94r76e24j22č93í 1266540261473

Na dané téma doporučuji tyto filmy:

http://www.csfd.cz/film/271400-doktor-smrt/

http://www.csfd.cz/film/300931-terry-pratchett-choosing-to-die/

0/0
7.4.2014 14:00

O53n86d78ř23e45j 59B52o98k 4427121478318

Nemohu souhlasit. Velmi demagogicky píšete že se nechala zabít (to by byl případ euthanasie, který je mimochodem ve Švýcarsku zakázána a trestně stíhána), ona ale podrobila asistovanou sebevraždu, kdy jí sice "lékař" namíchal smrtící koktejl, ale vypít si ho musela chtít sama. To je ten zásadní rozdíl od euthanasie, tam by ten "lékař"  musel provést i přímou aplikaci (zejména proto že žadatel není fyzicky schopen aplikovat si jed sám). Což vy samozřejmě víte, jen to v blogu mícháte dohromady, ačkoliv jsou to 2 rozdílné věci.

Hlavní důvod proč však s vámi nesouhlasím je prostě ten, že mi silně vadí že nemůžete lidem žádným způsobem nařídit jak mají umřít. Nemůžete člověku který trpí, a jedno jest zda fyzicky či psychicky, nařídit trp dál i když to chceš ukončit a nemáš pro co žít. 

Paní se to rozhodla umřít. Nevěděla jak, tak si zaplatila asistenci, zřejmě se mohla otrávit i v Anglii nějakým jedem, ale rozhodla se sama, že chce umřít důstojně. S asistencí spáchala sebevraždu, protože si to sama přála. Umřela v klidu, jen usnula.

+4/−2
7.4.2014 13:55
Foto

V62í42t 23U66l41r27y88c50h 2792835203883

Dobre, mozna se jedna o zjednoduseni, ale v podstate je to podobne. Napomahani k sebevrazde je u nas trestne a doufam, ze zustane...ja prece nikomu nenarizuji, jak ma zemrit, mne se jen nelibi, ze by se k smrti melo pomahat. Ja nikomu nerikam, ze ma trpet dal, ale od utrpeni se da pomahat i jinak nez jen pomoci k sebevrazde....a o tom je ten clanek... K ostatnimu,to bych se jen opakoval a to delam nerad, jsou poznamky v jinych odpovedich... ale dekuji Vam za Vas nazor.

+2/0
7.4.2014 14:23

J95a74r51o83s18l25a66v 57T45a73c75h45o66v92s72k67y 2132920644640

A je tak spatneho nekomu pomoct treba radou, jak se zabit, aby to bylo rychle, spolehlive a bezbolestne ?

0/0
7.4.2014 15:09

F81r45a42n44t10i54š61e97k 65E75l66i68á76š 6887263695176

Nevím, jak jinak by šlo pomoci od utrpení. Nějakými  řečičkami? Smrtí jakékoli utrpení spolehlivě končí

0/0
7.4.2014 15:15

M68a89r26t45i88n85a 87T65r77o98j47a54n30o46v86á 5293558175

Tady (v našem - nejenom - státě) jsou především úplně špatně postaveny proti sobě dvě věci - nedůstojné a bolestivé umírání versus eutanázie. Eutanázie prostě není řešením špatné situace okolo umírajících či těžce nemocných. Tím řešením je správná lékařská, resp. paliativní či hospicová péče, ke které současná medicína má všechny prostředky. Jenom tu stále ještě existuje zastaralý a bojácný přístup spousty lékařů k použití opiátů, špatný přístup státu a potažmo pojišťoven k hrazení paliativní péče, naprosto nedostatečná osvěta jak populární tak odborná. Jednou z nesmělých vlaštovek je třeba nyní vysílaný dokument na ČT - Život se smrtí, vřele doporučuji.

+5/0
7.4.2014 13:47
Foto

V41í17t 82U63l62r67y90c68h 2162175683763

Moc diky, nemam co bych dodal....

0/0
7.4.2014 14:23

K76r12y59š44t12o47f 29L91a59n53í78k 1329540235535

mne to prijde normalni. akorat bych tomu rikal po staru sebevrazda. pokud clovek neni v nejakem afektu, jeho rozhodnuti je dlouhodbe konzistentni, nevidim duvod mu branit at jiz aktivne - zavrenim do blazince ci pasivne - neposkytnutim prostredku. souhlasim s vami ze nejlepsi je prevence, dobre vztahy a take samozrejme odborna pomoc, ale pokud se clovek v jistem okamziku rozhodne ze jeho zivot jiz nema kvalitu kterou pozaduje a jako takovy jej neunese, nevim proc mu branit v jeho dobrovolnem ukonceni.

+1/0
7.4.2014 13:25
Foto

V44í39t 78U48l31r80y64c37h 2102845363633

Tady ale prece nejde o braneni, tady jde o to, ze mu v tom jeste pomuzeme. Neco jineho je, pokud je nekdo nevylecitelne nemocny, je mu 90 let, je v komatu, tam je spravne se, ze ho nebudeme aktivne lecit a delat mu ruzna vysetreni, ktera by organismus jeste dale zatizila.

0/0
7.4.2014 13:37

F76r96a26n81t58i18š32e70k 51E70l12i83á81š 6357253115876

Je-li v komatu, pravděpodobně o pomoc při sebevraždě nepožádá.

0/0
7.4.2014 15:18

T38o59m18á48š 23K56y39s36e67l47a 2959211737594

Kdo o tom rozhodne zda léčit dál či ne? Vy? Jste Bůh? Mám dojem že jste pouze člen KDU.

Konenckonců i Bůh prováděl hromadné eutanazie. Viz Sodoma Gomora, Potopa světa .......................

0/0
7.4.2014 20:43

J58i74ř82í 52Š93r43a71i29n 8232320523122

Pane doktore, jste zřejmě ještě velmi mladý a nezkušený. A protože není nad osobní prožitek, přál bych Vašim rodičům (vlastně Vám, ne jim) stejně dlouhý a nedůstojný odchod ze života, jaký prožila moje maminka  v nedožitých 89 letech. A protože si vše uvědomovala, hovořila i o přání sama (nebo s cizí pomocí) to ukončit. Na lékařskou péči si v jejím případě nemůžeme stěžovat.

+2/0
7.4.2014 13:21

T73o36m94á66š 94K65u63č49e71r35a 8284245625506

Spáchat sebevraždu je důstojné? A bojovat s nemocí a vyrovnávat se se svými omezeními ve stáří naopak nedůstojné? Sebevrahy chápu jako lidi, kteří prohráli.

+1/−2
7.4.2014 13:28
Foto

V85í54t 89U70l36r58y76c21h 2522195973823

Souhlas, diky.

0/0
7.4.2014 13:34

M30i66c25h18a45l 84K95r21e81j12č41í 1116510391563

Copak život se dá vyhrát? Každý jednou prohraje.

Podle mě je sebevražda naopak spíš "remíza". :-)

+1/0
7.4.2014 13:58

J33a87r33o56s67l88a52v 56T27a39c52h95o92v34s62k82y 2852670224440

A my s nekym zavodime, ze muzeme prohrat ?

+1/0
7.4.2014 15:05
Foto

V95í34t 62U88l42r28y50c68h 2822225883283

Pane Sraine, dekuji za lichotku o veku, ale je mi jiz 41 let, mam 17 letou praxi na onkologii, videl jsem plno umirajicich.... vcetne sveho tatinka, i kdyz ten nezemrel na rakovinu. Vubec vsak nezpochybnuji to, ze na takovou smrt clovek muze pomyslet, vyslovit to prani...na druhou stranu, muze za den, tyden nebo mesic zmenit nazor a uz to nepujde. A ja bych to svedomi nemel, ze bych nekomu pomahal zemrit. Hippokratova prisaha je o necem jinem....A pokud by byla eutanazie jen 1x na svete zneuzita, tak je to duvod pro jeji nezavadeni. Nelze ji odvolat....

+1/0
7.4.2014 13:31

J95a11r53o33s29l61a40v 92T76a20c96h78o92v88s12k86y 2292280554420

A co treba pouziti noze na krajeni chleba. Ten uz byl vickrat nez jednou zneuzit a porad neni zakazany.

0/0
7.4.2014 15:11
Foto

M39a93r60i97e 34T44o24m48š47í83č73k15o49v34á 4107905796386

Nedávno mi umřel známý člověk, který dodržoval prevenci, po diagnóze rakovina také všechny pokyny lékařů, ale nemoc zákeřně okupovala břišní dutinu a on za velkých bolestí a upoután na lůžko této nemoci podlehnul. Zde se nabízí otázky, není-li důstojnější život šetrně ukončit.

Ale na druhé straně je obava z využívání možnosti zbavovat se starých lidí ať již z důvodu dědictví, nebo uvolnění bydlení oprávněná.

Je to začarovaný kruh a rozhodování o ukončení  života velká zodpovědnost, kterou bych já asi na svá bedra nevzala.

+1/0
7.4.2014 13:16



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.