Vít Ulrych

Ad „ Dva muži pro Hrad “, význam slova rozšafnost

21. 01. 2013 19:41:30
Dovolte mi, abych reagoval na titulní článek pana redaktora Václava Dolejšího z MF Dnes z mimořádné přílohy Volba prezidenta, Dva muži pro Hrad z 21. ledna.
Pan redaktor srovnává vlastnosti obou prezidentských kandidátů, Miloš Zeman je ukázán jako představitel agrese a Karlovi Schwarzenbergovi je přisouzena rozšafnost. Nejsem si jistý, zda je panu redaktorovi i mnoha dalším čtenářům jasný význam slova rozšafnost. Sám jsem si ho dříve vysvětloval jako synonymum pro rozpustilost, možná roztržitost nebo veselý nadhled. Až jsem si před několika týdny přečetl přílohu MF Dnes o školství, kde byla uveřejněna anketa mezi studenty gymnázií s vysvětlením některých méně užívaných českých slov. Mezi nimi byla i rozšafnost. Tehdy pro mě byl správný význam tohoto slova překvapením. Slovník českých synonym však mluví jasně: rozšafný znamená rozumný, uvážlivý, moudrý, rozvážný. V tom lze s článkem pana redaktora souhlasit, obě vlastnosti sedí přesně na kandidáty na českého prezidenta. Já budu radši volit kandidáta rozumného a uvážlivého než vulgárního agresora.
Autor: Vít Ulrych | karma: 15.01 | přečteno: 1271 ×
Poslední články autora